logo
iLiswave
home language
markメニュー
mark 総合案内
mark コンテンツ一覧
  
mark バックナンバー
  
mark 関連情報
mark利用者サービス
     ブックマーク
     検索履歴
     レビュー履歴


JAIRO/学術機関リポジトリポータル
CiNii/NII論文情報ナビゲータ
中部大学附属三浦記念図書館
中部大学
mark書誌詳細 print back bookmark history help
mark 論文情報  <XC11000023> Detail Navigation Guide

sltfunc
 Answering the Questions of Beginning Teachers
  Harrington, Ingrid, 2011.03. -- (現代教育学部紀要 ; Vol. 3 (2011.3)). w.  <XC11000023>
この書誌へのURL: COPY URL
Write Review
mark
mark 詳細  
書誌
タイトル
Answering the Questions of Beginning Teachers
作成者
Harrington, Ingrid
公開者
中部大学現代教育学部
書誌構造リンク
ISSN
18833802
雑誌名
現代教育学部紀要
巻次等
3
開始終了ページ
67-78
発行日
2011.03
主題
Beginning teacher, Teacher retention, Teacher training, Mentoring, Professional Development
内容記述
Research reports that despite new or beginning teachers being well received by the education profession, their first year experience is often traumatic and difficult nature. This is not a new phenomenon and is a problem shared by many new teachers nationwide and in the western world. Consequently, the retention rate for new teachers is decreasing at an alarming rate and is currently reported that 33% of beginning teachers in New South Wales do not expect to be teaching in public schools within the next 10 years. While literature about how to teach is prolific, managing the real life situation for many new teachers is often more daunting than first envisioned. To this end, new teachers in Japanese classrooms are no exception. Teaching is a challenging career as the classroom `face' is constantly evolving from utilising less traditional teaching modes, to embracing newer technologies and teaching pedagogies. This paper reports on the experiences of the University of New England teacher education graduates in their first year of teaching based on their postings to an on-line support network launched by the University of New England in 2005, entitled the Professional Development Support project. Analysis of the postings revealed that these beginning teachers sought suport from the network on a number of specific topics at different times of the school year. This paper presents the nature and patterns of their inquiries and puts forward recommendations for teacher education programmes in response. Japanese teachers may gain an excellent insight into some of the difficulties their international colleagues experience, and learn from a shared, reflective teaching experience external to the classroom. This in turn, may assist in the development and understanding of how beginning teachers may better to transition into the professional classroom.
登録日
2012.02.10
資源タイプ
原著
資料種別(NIIタイプ)
Departmental Bulletin Paper
フォーマット
PDFファイル
著者版フラグ
publisher
機関名
中部大学
外部リンク
360LinkはSerials Solutionsのリンクリゾルバーサービスです。 CiNiiは国立情報学研究所が行っている学術論文の検索サービスです。 CiNiiは国立情報学研究所が行っている大学図書館の検索サービスです。 NDL Search
レビュー
Navigation Guide


mark
ブックマーク(BM)機能
追加ボタンを押すとブックマークを追加します
add bookmark  
Navigation Guide
mark
マイフォルダ機能
書誌情報をマイフォルダへ登録できます。
登録ボタンを押すと現在表示している書誌をマイフォルダへ登録します。
add  
Navigation Guide
mark
ファイルに保存
現在、表示している情報をファイルに保存します。
ファイルのエンコードを選択し、保存ボタンを押してください。
エンコード :

download  
Navigation Guide

Copyright (C) 中部大学附属三浦記念図書館 2013 All Right Reserved.