logo
iLiswave
home language
markメニュー
mark 総合案内
mark コンテンツ一覧
  
mark バックナンバー
  
mark 関連情報
mark利用者サービス
     ブックマーク
     検索履歴
     レビュー履歴


JAIRO/学術機関リポジトリポータル
CiNii/NII論文情報ナビゲータ
中部大学附属三浦記念図書館
中部大学
mark書誌詳細 print back bookmark history help
mark 論文情報  <XC14000060> Detail Navigation Guide

sltfunc
 サービス経済化の進展とサービス取引の社会経済空間
  林, 上, 2014.07. -- (人文学部研究論集 ; 32号 (2014.7)). w.  <XC14000060>
この書誌へのURL: COPY URL
Write Review
mark
mark 詳細  
書誌
タイトル
サービス経済化の進展とサービス取引の社会経済空間
タイトル(その他)
サービス ケイザイカ ノ シンテン ト サービス トリヒキ ノ シャカイ ケイザイ クウカン
タイトル(その他)
Service-oriented Economy and the Socio-economic Space of Service Trade
作成者
林, 上||,ハヤシ, ノボル||Hayashi, Noboru
公開者
中部大学人文学部
書誌構造リンク
ISSN
13446037
雑誌名
人文学部研究論集
巻次等
32
開始終了ページ
1-22
発行日
2014.07
内容記述
No industry covers more various types of activity than the service industry. A reason why so many service activities exist is the tendency for new economic activity, which is difficult to classify, to be classified into the service industry. Another reason is that any emerging activity in modern present society essentially has a service-oriented element to some degree. Professional knowledge and technology that is highly tied to service and supplied from service industries are needed to increase the quality of everyday life and the productivity of production, because people and firms find it difficult to achieve these ends by themselves. Advanced countries are highly based on the service-oriented economy, and the percentage of employees working in service sector has gradually increased. All industries including the service industry are located in specific places and have developed spatially. Service activity especially influenced by the condition of place and space results in useful effects and attains high outcome. High quality service is supplied by a person having both talent and access to good professional technology based on resources such as the natural environment, built environment, equipment, and tools. Geography, which is the study of place and space, should be concerned with examining service activity from a spatial point of view. Services closely related to contemporary life and production systems are one of the main themes or subjects of geography studies. A service space is defined as a place where a service is traded between supplier and consumer. A specific service is supplied at the specific place to improve the conditions that either people, machines, or the system are facing. The nature of service is to effect improvement, and enhanced productivity improves both mind and body. Emotional and spiritual hospitality as well as knowledge, information, and technology are especially needed when supplying personal services. Collaboration between supplier and consumer is important to obtain the expected desirable outcome.
登録日
2014.08.07
資源タイプ
論文
資料種別(NIIタイプ)
Departmental Bulletin Paper
フォーマット
PDFファイル
著者版フラグ
publisher
機関名
中部大学
外部リンク
360LinkはSerials Solutionsのリンクリゾルバーサービスです。 CiNiiは国立情報学研究所が行っている学術論文の検索サービスです。 CiNiiは国立情報学研究所が行っている大学図書館の検索サービスです。 NDL Search
レビュー
Navigation Guide


mark
ブックマーク(BM)機能
追加ボタンを押すとブックマークを追加します
add bookmark  
Navigation Guide
mark
マイフォルダ機能
書誌情報をマイフォルダへ登録できます。
登録ボタンを押すと現在表示している書誌をマイフォルダへ登録します。
add  
Navigation Guide
mark
ファイルに保存
現在、表示している情報をファイルに保存します。
ファイルのエンコードを選択し、保存ボタンを押してください。
エンコード :

download  
Navigation Guide

Copyright (C) 中部大学附属三浦記念図書館 2013 All Right Reserved.