logo
iLiswave
home language
markメニュー
mark 総合案内
mark コンテンツ一覧
  
mark バックナンバー
  
mark 関連情報
mark利用者サービス
     ブックマーク
     検索履歴
     レビュー履歴


JAIRO/学術機関リポジトリポータル
CiNii/NII論文情報ナビゲータ
中部大学附属三浦記念図書館
中部大学
mark書誌詳細 print back bookmark history help
mark 論文情報  <XC16000034> Detail Navigation Guide

sltfunc
 異年齢の幼児の互恵性を育むために必要とされる保育者の資質 - ビジュアル・エスノグラフイーによる保育者の暗黙知の意識化を促す半構造化面接より -
  香曽我部, 琢; 秋田, 房子; 伏見, 範子; 奥山, 優佳, 2008.03. -- (現代教育学研究紀要 ; Vol. 1 (2008.3)). w.  <XC16000034>
この書誌へのURL: COPY URL
Write Review
mark 詳細  
書誌
タイトル
異年齢の幼児の互恵性を育むために必要とされる保育者の資質 - ビジュアル・エスノグラフイーによる保育者の暗黙知の意識化を促す半構造化面接より -
タイトル(その他)
イネンレイ ノ ヨウジ ノ ゴケイセイ オ ハグクム タメニ ヒツヨウト サレル ホイクシャ ノ シシツ ビジュアル エスノグラフイー ニヨル ホイクシャ ノ アンモクチ ノ イシキカ オ ウナガス ハンコウゾウカ メンセツ ヨリ
タイトル(その他)
What Nursery Teachers Need in Order to Encourage Reciprocity in Children of Different Ages - From the Semi-Structured Interview that Urges the Consideration of Nursery Teacher's Tacit Knowledge from Visual Ethnography
作成者
香曽我部, 琢||コウソカベ, タク||Kousokabe, Taku
作成者
秋田, 房子||アキタ, フサコ||Akita, Fusako
作成者
伏見, 範子||フシミ, ノリコ||Fushimi, Noriko
作成者
奥山, 優佳||オクヤマ, ユカ||Okuyama, Yuka
公開者
中部大学現代教育学研究所
書誌構造リンク
ISSN
18827098
雑誌名
現代教育学研究紀要
巻次等
1
開始終了ページ
53-65
発行日
2008.03
主題
reciprocity, semi-structured interview, interactive constructionism, expertise, reflection, collaboration
内容記述
This research considered characteristics needed by nursery teachers to encourage a child's reciprocity. Reciprocity is here defined as a child's direct and indirect interaction with someone else. Specifically, first, a visual ethnography was created by taking pictures of scenes of infant interaction. Then, based on that visual ethnography, semi-structured interviews were conducted with those taking care of children. To improve the reciprocity of infants, the characteristics required of nursery teachers were verbalized, and an analysis was conducted using an interactive construction principle approach. Results made it clear that two characteristics are required of those who engage in child-care for them to improve a child's reciprocity. Firstly, a nursery teacher must be willing to learn the tacit knowing of child-care. Secondly, it is necessary to have the ability to develop daily discussion with other people who are involved in child-care.
登録日
2016.05.10
資源タイプ
紀要論文
資料種別(NIIタイプ)
Departmental Bulletin Paper
フォーマット
PDFファイル
著者版フラグ
publisher
機関名
中部大学
外部リンク
360LinkはSerials Solutionsのリンクリゾルバーサービスです。 CiNiiは国立情報学研究所が行っている学術論文の検索サービスです。 CiNiiは国立情報学研究所が行っている大学図書館の検索サービスです。 NDL Search
レビュー
Navigation Guide


mark
ブックマーク(BM)機能
追加ボタンを押すとブックマークを追加します
add bookmark  
Navigation Guide
mark
マイフォルダ機能
書誌情報をマイフォルダへ登録できます。
登録ボタンを押すと現在表示している書誌をマイフォルダへ登録します。
add  
Navigation Guide
mark
ファイルに保存
現在、表示している情報をファイルに保存します。
ファイルのエンコードを選択し、保存ボタンを押してください。
エンコード :

download  
Navigation Guide

Copyright (C) 中部大学附属三浦記念図書館 2013 All Right Reserved.